VISITEREDE

OFTE STILLEDE SPØRGSMÅL

 

Hvordan bliver jeg kunde?

Ønsker du at få Det Danske Madhus som din madserviceleverandør, skal du kontakte visitationen i din kommune.
Du kan få direkte adgang til din kommunes hjemmeside via vores

Kommuneliste

Hvad koster maden?

Er du visiteret til madservice igennem kommunen, afhænger prisen af den aftale, som vi har indgået med din kommune.
Kontakt din kommune, hvis du ønsker at få oplyst prisen. Du kan finde kontaktoplysninger via vores

Kommuneliste

Hvordan betaler jeg?

Du vil typisk blive afregnet via din pension. Der er enkelte kommuner, hvor du vil modtage et indbetalingskort i stedet.

Hvor meget fylder maden i køleskabet?

Modtager du hovedretter til en hel uge, vil maden ca. fylde en hylde i dit køleskab.

Hvordan skal maden opbevares?

Du opbevarer maden i dit køleskab, til du skal spise den. Temperaturen i dit køleskab må højest være 5°C.
Hvis du er i tvivl om, hvorvidt temperaturen i dit køleskab er korrekt, så kan du enten købe et køleskabstermometer, eller også kan du få din madchauffør til at måle temperaturen for dig, næste gang han/hun kommer.

Hvordan sikrer I madens holdbarhed?

Den gode holdbarhed skyldes alene den måde, vi pakker maden på.
Efter maden er færdiglavet, køles den hurtigt ned til under 5°C. Dernæst pakkes maden i beskyttende atmosfære (også kaldet pakning i særlige luftarter), hvilket betyder, at ilten suges ud af pakken og erstattes af kuldioxid og kvælstof. Det er samme metode, som anvendes til at pakke eksempelvis pålæg og fersk kød, som du kan købe i supermarkedet. 
Udover at sikre holdbarheden, sikrer denne metode samtidig, at din mad bevarer vitaminer og smager som den skal efter opvarmning.

Hvordan opvarmer jeg maden?

Du kan varme maden både i mikrobølgeovn og almindelig ovn. Emballagen er beregnet til begge dele.
Du kan finde en udførlig opvarmningsvejledning her.

Hvordan afbestiller jeg maden?

Ønsker du at afbestille, eller ændre i en bestilling, skal du kontakte kundeservice.
Fristen for afbestilling og ændringer til bestilling er afhængig af, hvilken aftale vi har med din kommune.
Du kan få oplyst fristen i din kommune ved at kontakte kundeservice.

Kontakt kundeservice