Bliv visiteret Find din kommune Råd om kost og ernæring Opvarmning Ofte stillede spørgsmål

Bliv visiteret

KONTAKT DIN KOMMUNE 

Ønsker du at få Det Danske Madhus som din madserviceleverandør, skal du kontakte visitationen i din kommune.

Husk, at du kan få en gratis ugekasse, når du opretter dig som kunde, når du er blevet visiteret.

Du kan få direkte adgang til din kommunes hjemmeside via vores liste over kommuner, vi leverer i. 


BESTILLING AF MAD

Du bestiller mad til 14 dage ad gangen på det bestillingsark, du får af madchaufføren sammen med menukortet. Er du nyoprettet kunde, kontakter vi dig for at modtage din første bestilling.

Du kan også vælge at få nem-menu: Vælger du denne løsning, lader du os sammensætte din ugemenu udfra menukortet, og så behøver du faktisk ikke at foretage dig noget, men lader os vælge maden blandt vores kundefavoritter, det er derfor, vi kalder det for nem-menu.


ÆNDRING AF BESTILLING

Har du ændringer, eller brug for at afbestille mad i en periode, skal du kontakte kundeservice pr. mail eller telefonisk.

Det kan du gøre her: 


LEVERING TIL DØREN MED ET SMIL

Afhængig af aftalen med din kommune vil du få leveret mad 1-3 gange om ugen. Du får at vide, hvornår og hvor ofte vi kommer med din mad, når du opretter dig som kunde.

Når du får leveret kølede retter til flere dage, har du større frihed. Du bestemmer selv, hvilken ret du vil spise en given dag, og du kan selv bestemme, hvornår på dagen du har lyst til at spise. Du behøver desuden heller ikke være hjemme til at tage imod madchaufføren hver dag. 

Vi gør os umage for, at du altid får den bedste leveringsoplevelse, derfor er det som udgangspunkt den samme madchauffør, der kommer med din mad hver gang.

Leveringssikkerhed og et højt serviceniveau er centrale emner for os - fra du bestiller til du modtager maden. I Det Danske Madhus har vi derfor et stort antal fuldtidsansatte madchauffører. Bilerne, der anvendes til levering af maden, er alle godkendte til transport af færdigpakket mad.

Du vælger selv, om du vil modtage din mad i døren, eller du gerne vil have, at vi sætter den på plads i køleskabet for dig. Du har også mulighed for at få maden leveret ved døren i en termokasse, så du ikke behøver at være hjemme, når din mad bliver leveret.



Opbevaring og tilberedning

OPBEVARING

Temperaturen i dit køleskab må højest være 5˚C. Hvis du er i tvivl om temperaturen i dit køleskab, så kan du enten købe et køleskabstermometer, eller også kan du få din madchauffør til at måle temperaturen for dig.

TILBEREDNING

Maden kan opvarmes i både almindelig ovn og mikrobølgeovn.

Vi anbefaler ikke, at du gemmer eventuelle rester, der har været opvarmet.   

HJÆLP TIL EMBALLAGEN

Gennem Det Danske Madhus kan du købe hjælpemidlerne EasyGrip og EasyOff, som kan hjælpe dig i forbindelse med opvarmning af maden og åbning af filmen på bakken. Du får rabat ved bestilling af produkterne hos HandiGood gennem Det Danske Madhus.


LEVERING AF VARM MAD

I nogle kommuner tilbyder vi også levering af varm mad. Det er visitationen i din kommune, der afgør, om du skal have mulighed for at få leveret varm mad. Den varme mad er klar til at spise, når du modtagerne, og af fødevaresikkerheds-
mæssige årsager skal den helst spises indenfor 1 time.

 

MAD TIL GÆSTER

Får du besøg af familie eller venner, kan du let bestille ekstra mad til jer, så I kan nyde en dejlig middag sammen, uden at du skal bruge en masse tid og kræfter i køkkenet.

Den ekstra mad bestilles enten på bestillingsarket eller ved at kontakte kundeservice, hvor du kan bestille ekstra mad frem til kl. 12 dagen før levering.



SPECIALKOST OG DIÆTER

Vi tilbyder alle former for specialkost, og du kan derfor få mad, som er specielt tilpasset til dine behov, hvis du eksempelvis er vegetar, diabetiker, småt spisende eller har tygge- og/eller synkevanskeligheder.

Vi imødekommer også ønsker, der opstår som følge af andre helbredsmæssige udfordringer, eller af religiøse årsager.

Du kan læse mere om vores tilbud til småt spisende og diabetikere under vores råd om kost og ernæring.